Mysterieus verhaal.

Monica Luitwieler. 15 augustus 2019
Pan's Labyrinth, het verhaal neemt ons mee naar de jaren '40 en het leven van Ofelia.
Dit jonge meisje is samen met haar zwangere moeder onderweg om bij haar stiefvader te gaan wonen.
Haar stiefvader is voor het leger gestationeerd in de bossen en probeert daar de verzetsstrijders te bevechten.
Ofelia ziet in het bos mysterieuze dingen gebeuren en ontmoet wezen die op zoek zijn naar een lang verloren prinses.

De hardcover versie van het engelse boek heeft een losse kaft met prachtige tekeningen, elke tekening verwijst naar een stukje van het verhaal.
Zonder de kaft heeft het boek een nog angst aanjagende kaft, dit past ook wel bij de tekst "This book is not for the faint of heart ore weak in spirit."
Het is een niet al te dik boek met een redelijk lettertype, dit maakt hem geschikt voor young adults of voor mensen die graag willen beginnen met lezen in het engels.

Het boek zelf is opgebouwd uit het verhaal van Ofelia op 11 jarige leeftijd, tussendoor vinden we hoofdstukken die helpen om het verleden van Ofelia te vinden en de personen en voorwerpen die ze tegenkomt begrijpelijk te maken.
Het verhaal is opgebouwd met spanning maar ook met veel details, dit maakt het lezen zowel interessant om snel te zien wat er volgt maar het spreekt ook de verbeelding heel erg aan.

Dit boek geschreven is aan de hand van de film, Pan's Labyrinth.
Door de geweldige samenwerking tussen de regisseur Guillermo del Toro en Cornelia Funke, is dit boek tot stand gekomen.
Dit boek heeft mij zeker betoverd en heeft mij aangegrepen om te blijven lezen tot hij uit was.
De details en de informatie die in het boek verwerkt zijn, vind ik niet alleen nieuwe fantasy maar ook veel elementen die je zowel in het dagelijks leven als in mythes en films tegen komt. Van mij krijgt dit boek 4 sterren.

Meer recensies van Monica Luitwieler.