Onverwachts mooi

9/52 Pietà van Elfie Tromp ⭐⭐⭐
Een stad onder druk.
Een omstreden standbeeld.
En nu?

‘Haar proza knettert, choqueert, verwart en verkent nieuwe terreinen. Ze ontregelt en toch klopt alles. Maar bovenal: het is grappig, visionair en stemt tot nadenken.’ – Adriaan van Dis
‘Een roman over botsende wereldbeelden die getuigt van durf en ambitie: veelkantig als een ideeënroman, spannend als een Netflixserie!’ – Hanna Bervoets

Onverwachts mooi. Ik bracht dit boek enkel en alleen mee omwille van de zalig mooie kaft. Donkere cover met zwart - wit foto van een vallend standbeeld, met een fluoroze rug.
Het verhaal zelf kwam moeilijk op gang, lijkt tamelijk abstract en zonder verhaal. Dat doet me op pagina 46 twijfelen om het lezen te stoppen maar omwille van mijn zelfopgelegde regel om minstens vol te houden tot pagina 100, doe ik dat niet. Zonder besef zit ik op pagina 126 te genieten van de schrijfstijl en de opbouw van het boek.
Recensies verwijzen naar Netflix en daar kan ik me in vinden. De korte verhalen maken het lezen aangenaam en de personages dieper.

Meer recensies van Muriesu