Sterke vrouw

Mylon 13 oktober 2020
Sylvia heeft zich in de jacht op haar verkrachter een sterke vrouw getoond. Ze is verder gegaan dan menig ander persoon zou durven en daarvoor prijs ik haar. Samen met Robert Vinkenborg heeft zij haar verhaal prachtig op papier weten te zetten. Je wordt als lezer echt het verhaal ingezogen en wil niet stoppen door de telkens spannende stukken.

Een kritische noot die ik echter wel bij dit boek, eigenlijk de titel, wil zetten, is dat de titel spreekt over een 'verkrachter'. Door het lezen van het boek is mij duidelijk geworden dat het in dit geval, in juridische zin, gaat om een 'poging tot verkrachting' en er daarmee dus geen sprake is van een verkrachter. Daarmee wil ik het verhaal absoluut niet bagatelliseren en het is echt heel naar wat deze mevrouw is overkomen, maar de titel had wat mij betreft anders gekund.

Meer recensies van Mylon