Een ijzig fantasierijk en moet je gelezen hebben boek!

Neirod 30 mei 2020
De ijzige verloofde van Christelle Dabos is het eerste deel van de serie de spiegelpassante.
In eerste instantie had ik moeite met het boek omdat het fragment werd geschreven over God die zich vermaakte met ons. En dat hij het was die de wereld in stukken brak.
Toch doorgezet en eenmaal in het verhaal zelf heb ik het boek niet meer weggelegd.
Het gaat over verschillende arken waar mensen wonen. Zo ook Ophelia.
Ophelia kan als ze iets vast houd de geschiedenis lezen van datgene.
Ook kan ze door spiegels heen reizen.
" Een gezicht dat tot de schouders halverwege de spiegel naar buiten hing en eerst naar rechts en dan naar links keek. Toen verscheen er, wat lager, een gebogen knie, gevolgd door een compleet lichaam dat zich van de spiegelkast losmaakte"

Ophelia wordt gedwongen zich te verloven met iemand van de ark Pool en volgt hem daar heen samen met haar tante die haar chaperonne wordt. Hier beland ze op een ark waar het vol is van geheimen en intriges.

Het boek is vlot geschreven. Veel verschillende personages maar wel goed uit elkaar te houden.
En ik kan niet wachten tot deel 2 er is.

Meer recensies van Neirod