...

Nielske 07 oktober 2019
Het boek dat ik gelezen heb is de helaasheid der dingen van Dimitri Verhulst. In het boek zijn verschillende thema’s aanwezig. Het verhaal speelt zich af in het geboortedorp van de auteur en doorheen het verhaal verteld de auteur ons hoe het er daar aan toe gaat. Het boek was op een heel erg mooie manier geschreven, wat er ook voor zorgde dat het heel vlot las. Ik heb voor dit boek gekozen omdat ik de film ervan al gezien had en ik wou weten hoe het in het boek beschreven werd. Het boek kent trieste kanten, maar heeft ook zijn grappige punten. Dit maakt het een heel prettig boek om te lezen. De schrijver verteld het op zo een manier dat hij je weet mee te trekken in het verhaal. De ontwikkelingen van de hoofdpersonen zijn duidelijk te merken. Ik heb na het lezen van dit boek zeker een schrijver gevonden waar ik vaker een boek van zou willen lezen in de toekomst.
Ik denk ook dat het boek zo aantrekkelijk is, omdat het verhaal voor de meeste mensen wel ergens bekend klinkt. Iedereen kent wel zijn slechte dagen en dat heeft de auteur in zijn boek heel herkenbaar naar voren kunnen brengen met de motieven zoals alcoholgebruik, seksualiteit en pubertijd.
Wat ik ook nog een leuk ding aan het boek vond is dat het boek is opgebouwd uit twaalf hoofdstukken die allemaal hun eigen titel en hun eigen verhaallijn hebben. Je zou de hoofdstukken ook los van elkaar kunnen lezen, ook al zit er wel een doorlopende lijn in het verhaal.

Meer recensies van Nielske