Uniek verhaal

nikitakrommenhoek 01 oktober 2019
Ik begon aan dit boek, niet wetende waar het precies over gaat. Het wordt namelijk vergeleken met The lord of the flies en dit boek heb ik nog nooit gelezen.
Het verhaal speelt zich af op een meisjes school op een eiland. Er is daar echter een ziekte uitgebroken genaamd Tox. De ziekte veroorzaakt voor veel meisjes een ander symptoom en deze vond ik goed beschreven. Vanwege deze ziekte staat de school onder quarantaine en mag niemand het eiland verlaten. We volgen twee perspectieven in hen ervaringen rondom alle gebeurtenissen. Ik vond de band tussen de hoofdkarakters goed en realistisch uitgewerkt.
Hoewel ik het een erg leuk en vooral interessant boek vond was hij soms wel een beetje langzaam. Ook gebeurde er niet altijd veel. Dit kan soms fijn en soms vervelend zijn. Het verhaal was uniek en ik raad het iedereen aan die eens een keer iets nieuws wil lezen.

Meer recensies van nikitakrommenhoek