De Grijze Jager 2 is echt een goed boek.
Het is spannend, soms triestig maar grappig tegelijkertijd.
Ik zat echt in het boek omdat het zo spannend was.
Ik vond het heel dapper van Arnaut dat hij ook maar Morgarath durft uit te dagen.
Spijtig dat Will de vier Skandiërs niet kon uitschakelen.
Dan zat hij nu te minste nog bij Halt.
Aan de titel van De Grijze Jager 3 kan je aflezen dat Halt Will en Evanlyn gaat redden.
Toen de oorlog bezig was dacht ik even dat het gedaan was voor de Araluen maar toen kwam Halt vertellen dat hij een plan had dat hen uiteindelijk redde.
Dus al bij al het boek is geweldig en ik zou het zeker aanraden.

De Grijze Jager 2 is een fictief boek dat zich afspeeld in de middelleeuwen en vooral in de Araluen in het in de buurt van het kasteel Redmont. Ook is het heel chronologisch dus je gaat je niet te snel verwarren.

Will en Halt komen een groep wargals tegen die de plannen van de oorlog die er aan zou komen bij zich hadden.
Dus moet Halt drie personen op pad sturen om het te gaan vertellen tegen de Keltische koning. Hij kiest voor Will (zijn leerling), Gilan (zijn oud-leerling) en Arnaut een kijgsleerling. Samen gaan ze opweg naar Celtica. in Celtica komen ze bij een dorp da helemaal leeg staat. Ze vonden dat heel raar. Gilan zij dat Will en Arnaut maar best even ergens anders hun kamp zouden opslaan zodat Gilan het dorp nog een beetje kon verkennen. Als Will en Arnaut even onoplettend aan het oefenen zijn komen er opeens 2 rovers.
Ze zijn in gevecht met Arnaut en Will. De twee jongens wonnen gemakkelijk van de rovers.
Gian had op de achtergrond staan kijken. Een paar dagen later was Will eten aan het maken toen er inneens een meisje bij hen stond. Dat meisje noemde Evanlyn. Gilan zei dat ze maar beter om konden keren. De volgende dag dacht Gilan na dat hij eigenlijk beter alleen kon gaan. Nu Gilan weg was moesten Will, Arnaut en Evanlyn alleen terug naar huis. onderweg kwamen ze een groep wargals tegen. Will bedacht dat ze hen beter zou kunnen volgen. dan kwamen ze uit bij een brug. Uiteindelijk bedacht will om de brug in brand te zetten. Maar dan werd Will en Evanlyn ontvoerd door een groep Skandiërs. Zal Halt hen nog kunnen redden. Dat lees je in het boek.

Reacties op: Geweldig boek.

De brandende brug - John Flanagan