Review: Rich Dad, Poor Dad

onurdr 30 juni 2022
Mijn naam is Jansen en ik ben een leerling van Het Rhedens. Ik heb een financieel boek gelezen genaamd: Rich Dad, Poor Dad van Robert Kiyosaki. Het gaat over het leven van een rijke en een arme vader. Ze hebben beide een zoontje van negen jaar oud. Het zoontje van de rijke pa heet Mike en het zoontje van de arme pa heet Robert. Robert wilt graag rijk worden, hij was slecht in school en zag er geen motivatie meer in. Zijn vader vertelde hem steeds dat hij alleen succesvol en rijk zou worden door school. Mike en Robert willen samen veel geld maken, maar hoe deden ze dat nou? Ze besloten lege tandpasta tubes op te halen bij de buurtbewoners. Nadat zij veel tandpastatubes hadden verzameld begonnen ze het te laten smelten en in te gieten in een muntgeldvormpje. Toen Robert zijn vader dat had gezien lachte hij toe. 'Jongens, jullie kunnen beter samen naar Mike zijn vader gaan om te praten over hoe je echt geld maakt' zei Roberts vader. Mike en Robert wilden rijk worden net zoals Mike zijn vader, daarvoor gingen ze naar hem toe voor een gesprekje. Paar dagen later kwamen ze aan bij Mike zijn vader op kantoor. Hij vertelde ons dat hij rijk is geworden zonder te werken voor geld. Hij liet geld voor hem werken. Hoe zit dat nou precies? Hoe zouden Mike en Robert kunnen begrijpen wat Mike zijn pa zal zeggen? Door dit boek te lezen kom je daar allemaal over te weten. Niet alleen Mike en Robert leren hoe je geld maakt, maar ook jij! Tijdens het lezen van dit boek heb ik veel geleerd over wat geld nou precies is. En dat allemaal door Mike zijn pa. Hij gaf realistische voorbeelden bijvoorbeeld: Geld zal je angst en gevoel niet verbeteren als je niet weet hoe geld werkt. Gebruik je gevoel en gedachtes voor iets waar jij denkt beter van te worden. Vele mensen zijn bang om geld te verliezen en risico's te lopen, zodra je dat niet doet zal je er nooit achter komen wat geld met je kan doen. Het is een boek wat mij ook heeft gemotiveerd door de levenslessen die erin staan. Dit boek is zeker aan te raden omdat dit een persoonlijk en een waargebeurd verhaal is.