Sterk als een leeuw

Patricia de Haan 09 januari 2022
Wat een hartverscheurend en intens boek is dit: “Sterk als een leeuw” van David Samwel. David vertelt op zijn eigen prachtige manier over adoptie, anorexia en liefde.

Het is een hartverscheurend en meeslepend verhaal over adoptie en anorexia nervosa en t zoeken naar zijn eigen identiteit. David schrijft vanuit het hart over eenzaamheid en liefde, over twijfels en vertrouwen en een diep gemis.

Tekst achterflap:
David Samwel wordt als baby bij een tempel in het zuiden van Thailand te vondeling gelegd. Er wordt met hem heen en weer gesjouwd. Van de tempel naar een ziekenhuis, naar het politiebureau, naar een weeshuis. Tot hij op tweejarige leeftijd aankomt in Nederland, bij zijn nieuwe ouders. Naarmate David opgroeit, heeft hij steeds meer vragen. Hij weet dat er ergens iemand is die zijn waarheid kent. Iemand die hem heeft vastgehouden en in de ogen heeft gekeken.

Ik heb t boek gelezen met een klein lachje en een grote traan. Ik vind t een aanrader voor iedereen. Het maakt dat je weer even met beide benen op de grond komt te staan en dat t leven niet voor iedereen vanzelfsprekend is, dat iedereen wel iets heeft waar zij/hij mee struggled.

Meer recensies van Patricia de Haan