Verrassend mooi boek.

PetraBB 04 oktober 2020

‘Na de val’~ Gert-Jan van den Bemd
Een bijzonder boek, spannend, met humor en mooi beeldend geschreven. In 89 korte hoofdstukken leest het erg makkelijk weg.

Sofie Nauta gaat na de onverwachte dood van haar vader zijn appartement opruimen. Haar broer Max, waar ze geen warme band mee heeft, helpt haar daar niet bij. Tijdens het opruimen ontdekt ze dingen en ontmoet personen uit het leven van haar vader die een groot geheim met zich meedragen. Ze wil er achterkomen....
Je wilt doorlezen om meer informatie te krijgen, maar die wordt maar tergend langzaam gegeven. Soms werd ik daar wel wat kriegelig van, alles wat maar niet verteld werd.
Uiteindelijk wordt het verhaal wel verteld.
Het dat was zeer verrassend....de antwoorden op haar vragen, wat er nu echt is gebeurd.
Haar leven, haar vader, haar broer....haar moeder die twee dagen na haar geboorte stierf.
In korte hoofdstukken worden de puzzelstukjes beetje bij beetje samengevoegd.