Intrigerend

Remco 12 december 2019
Kort verhaal van een schrijfster van wie ik het eerdere werk al gelezen heb. In de eerste instantie lijkt Jingle Hell gewoon een anders-dan-anders kerstverhaal, waarin feelgood en romantiek nu eens niet de hoofdrol spelen. Toch is er duidelijk goed over nagedacht en is er voor de oplettende lezer meer uit te halen. Jingle Hell balanceert op de grens tussen spannend verhaal en parodie, iets dat Hoffschlag eerder liet zien in Snuff, met dezelfde hoofdpersoon. Sixten Jinks blijkt als 19-jarige al een fijne antiheld en zijn 13-jarige buurmeisje Hannah is een leuke sidekick, allebei zo met hun eigen ideeën over wat Kerst zou moeten zijn. Daar komt natuurlijk weinig van terecht. Knap hoe de schrijfster in zo'n 20 pagina's een volledig verhaal neerzet dat zowel voor, na als zonder Snuff kan worden gelezen. Erg leuk vond ik ook de knipoogjes naar de klassieke kerstverhalen en -films.