Mij niet gezien

Rianne 03 december 2016
Mila gaat met haar vader op zoek naar Matthew, een vriend van haar vader. Hij is zomaar verdwenen, terwijl ze eigenlijk op bezoek zouden komen. In hun zoektocht ontdekken ze steeds meer over Matthew en zijn gezin.

Mila vond ik geen leuk personage. Ik vond haar voor een twaalfjarige nogal filosofisch en irritant. De verhaallijn was ook nogal verwarrend. Na afloop heb je geen idee wat je hebt gelezen en realistisch is het ook niet te noemen. Twee mensen gaan in Amerika waar ze op vakantie zijn op zoek naar een vriend en reizen daarvoor het halve land af. Het was wel leuk dat ze gaandeweg steeds meer informatie wisten te achterhalen over Matthews leven en gezin, dat maakte het iets completer.
Wat sowieso vreemd is, is dat er geen aanhalingstekens worden gebruikt en de ouders bij de voornamen worden genoemd. Dat las vervelend en aan het begin had ik niet door wanneer iets gezegd werd of niet.

De schrijfstijl en verhaallijn bevielen me dus niet zo. Het idee is best oké, maar deze uitvoering wist me niet te boeien.

Meer recensies van Rianne