Die zag ik niet aankomen

richard rijntjes 30 november 2019
Een verhaal over een vrouw (Moira) die de liefde voornamelijk kent uit rom-com''s zoals ze zelf zegt en een man Finn. Het verhaal begint uit het oogpunt van Moira en het lijkt dan ook de rom-com richting op te gaan. Maar dan komt de (eerste) twist. Het verhaal wordt nogmaals, maar dan ook vanuit Finn's oogpunt, verteld. Dit levert een heel andere kijk op de gebeurtenissen zoals Moira die heeft beleefd en ook een verklaring. Als je dat leest heb je weleens het gevoel dat je de mogelijke afloop al kan raden.
Maar dan komt de tweede twist en gaan we weer terug naar Moira. En dat maakt t dat dit niet de zoveelste "feel-good" roman is. Het einde vind ik werkelijk prachtig. En zoals mijn recensie titel al aangeeft "Die zag ik niet aankomen".

Meer recensies van richard rijntjes