Een pareltje. Het boek sleept je mee. Prachtige taal.

RitaDeKeyser 08 juni 2020
Een intrigerende titel en dat niet alleen!
Vanaf de eerste bladzijde word je meegezogen in een uitermate boeiend verhaal dat loopt als een trein.
Alle kleurrijke kralen, met grote zorg uitgekozen, rijgt de auteur de woorden aan de rode draad (een dierenboek) en verbindt op grandioze wijze elk hoofdstuk als schakels aan een fonkelende ketting.
Het instant genotsgevoel dat deze page turner je verschaft, is zalig: bladzijde na bladzijde voel, proef, zie je immers hoe Elia evolueert en rijpt. Maar daarnaast bekruipt je ook een diepere gewaarwording want de lezer wordt onwillekeurig uitgenodigd tot wat introspectie. Waarden als vriendschap, trouw, respect, doorzettingsvermogen, die deel uitmaken van het leven van Elia, zijn eigenlijk voor iedereen en van alle tijden.
En dan is er plots die onverwachte afloop die het perfecte sluitstukje vormt met de titel van het boek. Het oude leven van Elia loopt ten einde en een nieuwe fase vangt aan. De ketting is rond!
We blijven achter met een heerlijk gevoel hopend op betere tijden voor Elia en de zijnen … en wie weet … is de auteur nog niet uitverteld.