Absolute aanrader

Rootje71 18 februari 2020
Het derde boek van Ellen Charlotte Marie ‘Everyday vegan’ is een waardige aanvulling op haar twee eerder verschenen boeken. Gezond en lekker eten is belangrijk voor haar. Niet alleen voor haarzelf maar ook voor haar gezin. Ellen Charlotte eet geheel plantaardig. Niet alleen omdat het gezonder is maar ook beter voor onze aarde. Naast een vegan lifestyle beweegt en sport ze ook regelmatig en raadt iedereen aan dit ook te (gaan) doen. Everyday vegan is ingedeeld in overzichtelijke hoofdstukken; Good morning, Lunch & dinner en sweets. Ieder recept is overzichtelijk geschreven en legt stap-voor-stap uit hoe het klaar te maken. Ze heeft gebruik gemaakt van duidelijke pictogrammen bij de recepten om aan te geven over een recept glutenvrij, natuurlijk/vegan, natuurlijk zoet is en/of kinderen het lekker vinden (haar kinderen ;)). Speciale hoofdstukken in het boek zijn ‘de wondere wereld van kombucha’ en ‘alles over suiker: de sugar free challenge’. Kombucha of Komboecha is een drankje dat ontstaat uit fermentatie van gezoete thee door azijnzuurbacteriën- en gist-culturen. De sugar free challenge zegt het eigenlijk al. Ellen Charlotte daagt jou uit om 2 weken een suikervrije periode in te lassen. De uitleg over suikers en invloed ervan en een weekoverzicht gaan je daarbij helpen. Aangevuld door een aantal recepten van ‘natuurlijk’ (suiker) zoete tussendoortjes is het volgens mij prima te doen. Everyday vegan kan eigenlijk niet in jouw boekenkast ontbreken als je net als miljoenen anderen de wereld een (klein) beetje beter wilt maken en achterlaten voor de volgende generaties.

Meer recensies van Rootje71