HARRY POTTER EN DE STEEN DER WIJZEN

sanderhoebers 07 oktober 2020
Ik heb in de voorbije jaren iedere film gezien van Harry Potter. Dit boek is het eerste boek van een zevendelige reeks, en er zijn er meer dan vijf miljoen van verkocht. Het werd gedrukt in 70 talen en verkocht in meer dan 200 landen. Ik was op een verjaardagsfeestje van een nichtje van mij en daar heb ik dit boek zien liggen. Ik had de film diezelfde week nog gezien op tv en ik dacht, ik ga dit boek lezen. Ik had al gehoord van andere vrienden dat het echt een aanrader zou zijn, daarom had ik besloten om dit te lezen.

Het boek is echt heel leuk voor te lezen, zelfs op mijn leeftijd kan een sprookjesboek echt leuk zijn voor te lezen. De zoektocht naar de geheime steen, die de doden terug tot leven kan wekken of omgekeerd, kan echt spannend zijn. De Tover-Hogeschool van Harry Potter in Zweinstein van Hocus Pocus en hekserij, met leraren en vakken over vliegen met bezemstelen, toverdranken en monsters boeien mij nog altijd enorm. Stel dat het toch zou bestaan! Door het groot aantal personages doorheen de ganse verhaallijn als Voldermort, Perkamentus, Flamel, professor Sneep, de leraar Krinkel, de familie Duffeling, Malfidus, Korzel en Kwast en nog vele anderen, maakt het verhaal echt wel een beetje verwarrend. Ondanks de opbouw van dit boek, kon ik toch boeiend blijven verderlezen. De schrijver heeft sommige stukken heel origineel beschreven, vooral het Zwerkbal-spel in de lucht. Het is een soort rugby, maar dan in de lucht op een bezemsteel. Ik heb mij wel kunnen identificeren met Harry Potter, vooral tijdens het einde van het verhaal toen Harry het aangrijpende gevecht aanging, met zijn vijand “Voldermort”, op leven en dood. De schrijver heeft gezorgd voor veel verassende wendingen en fantasierijke stukken in het verhaal.

Dit fantasierijke boek van J.K. Rowling is lijkt mij geschikt voor de leeftijdscategorie vanaf 12 jaar. Het is echt een betoverend verhaal. Als je dit boek nog niet gelezen hebt dan zou ik zeker ook de film aanraden. Wie eenmaal een film of boek van Harry Potter heeft gezien of gelezen heeft, dan zou die ze allemaal willen zien of lezen. Mijn broertje van 9 jaar heeft stiekem ook meegekeken naar deze films en ook hij vond ze geweldig. Zelfs mijn papa zet de tv niet om als er een Harry Potter film begint. Volgens mij vindt hij dit stiekem ook zo geweldig als mij :-)

Meer recensies van sanderhoebers