Gave beeldende beschrijvingen waardoor het pakt!

sandra gijmink 10 april 2020
Het boek de Orde wordt verteld vanuit 3 verschillende perspectieven. In korte wisselende hoofdstukken leer je de hoofdpersonen kennen en gaandeweg worden de onafhankelijke verhalen één. Het kiezen voor het schrijven vanuit de verschillende perspectieven én het vlotte wisselen ervan maakt het boek prettig leesbaar en wakkert de in het eerste deel de nieuwsgierigheid naar de personen en het verhaal aan. Beetje bij beetje wordt er informatie gegeven over wie de personen, hun motieven en dergelijke zijn. Op een gegeven moment houdt dat op, voor mij, doordat alle personen té veel moesten meemaken in dit ene boek
De dialogen vond ik super. Het zijn echte gesprekken en echte mensen. Oer-Hollands en herkenbaar! Dat vond ik geweldig aan het boek. De beeldende schrijfstijl komt zowel de spannende als humoristische scenes ten goede. Sommige scenes waren voor mij haast absurd, maar daardoor ook weer hilarisch.... en actiecomedy achtig.
Het gaat voor mij wat snel in het boek, het ingezogen raken in de sekte, het infiltreren in de sekte, hierdoor komt de geloofwaardigheid wat onder druk te staan. De hoeveelheid spannende gebeurtenissen per persoon had voor mij minder gemogen om de karakters meer uit te diepen.
Ik denk dat ik het spannender had gevonden als er iets minder "verschillende" dingen waren gebeurd en de gebeurtenissen meer waren uitgediept.
Voor mij maakt wel de pakkende schrijfstijl dit meer dan goed en heb ik het boek met veel plezier gelezen.

Meer recensies van sandra gijmink