Sara-323 29 februari 2004
Dit is mijn eerste kennismaking met Patricia Cornwell. Door het forum te lezen, heb ik ontdekt dat er meerdere mensen fan zijn van haar boeken. Dus ben ik naar de bib gegaan en heb ik haar eerste boek geleend. Het boek leest zeer vlot, de spanning is steeds te snijden. Ik kon moeilijk het boek neerleggen omdat je steeds meer wil weten.

Kay Scarpetta doet me een beetje denken aan Sam Ryan. Ook een beetje logisch. Sam en Kay zijn beide patholoog-anatoom en spelen ook graag voor detective. Er worden gruwelijke moorden gepleegd op vrouwen op vrijdagnacht (vandaar te titel). Kay zoekt naar iets gemeenschappelijk tussen de vrouwen. Ze wordt daarnaast ook nog tegengewerkt door iemand die haar reputatie en carrière wil vernietigen. Op de achterflap stond wel dat ze geholpen wordt door haar 10-jarig nichtje. Dat vond ik iets te overdreven.

Voor mij absoluut top!! Op naar de volgende van Patricia Cornwell.

Meer recensies van Sara-323