Gemmetje Victoria

saskiajohnson 05 januari 2022
Toen ik 16 was en voor Nederlands boeken moest lezen heeft Yvonne Keuls ervoor gezorgd dat ik lezen leuk ben blijven vinden en dat ik nooit drugs ben gaan gebruiken.
Haar boeken, Jan Rap en zijn m
aat, De moeder van David S., Het verrotte leven van Floortje Bloem en Annie Berber heb ik verslonden en grepen mij als de sodemieter bij mijn lurven.
Gemmetje Victoria brengt mij terug naar die tijd, ik herkende direct Gemma uit Jan Rap en zijn maat. En ook dit boek raakte me enorm. Een lach, een traan, vol afschuw maar ook bewondering over de manier waarop deze dame steeds weer in de problemen raakte en precies wist wie ze nodig had om haar eruit te halen. Alle mensen in het boek vonden een plekje in mijn hart. Yvonne bedankt dat je Gemmetjes verhaal hebt verteld. Fijn dat je die schop onder je kont gekregen hebt en hem gebruikt hebt om dit verhaal te schrijven.

Meer recensies van saskiajohnson