Verrassend, uniek en magisch

S.E.A 30 mei 2020
*3.5
De IJzige Verloofde was een verhaal die mij onwijs heeft weten te verrassen door zijn unieke wereld en atmosfeer.

Waar gaat het verhaal over?
Ophelia, een eigenzinnig buitenbeentje en onbegrepen genie, heeft unieke gaven: ze kan door spiegels reizen en ze kan met haar handen de geschiedenis van voorwerpen lezen. Ze leidt een rustig bestaan op de ark Anima. Tot ze onverwachts wordt uitgehuwelijkt aan Thorn, een introvert maar invloedrijk lid van de Drakenclan. Ophelia is gedwongen haar verloofde te volgen naar de Hemelburcht op de ijzige ark Pool, waar niemand te vertrouwen is.

Mijn mening:
Aan het begin van het verhaal worden we geïntroduceerd aan Ophelia, een eigenaardig personage die door spiegels kan reizen en met haar handen de geschiedenis van voorwerpen kan lezen. Ophelia is een personage waar ik nog niet eerder over heb gelezen en dat vond ik heel intrigerend aan haar. Samen met Ophelia baan je je een weg door de ijzige ark Pool en zijn donkere geheimen. Je komt stukje bij beetje te weten waarom ze is uitgehuwelijkt aan Thorn.

De wereld die Dabos heeft gecreëerd vind ik heel uniek, magisch en gevaarlijk. Bij elk personage die geïntroduceerd werd, moest ik me afvragen wie er wel te vertrouwen was en wie niet. Door de onverwachte wendingen en illusies kon ik bijna niet stoppen met lezen. Overigens vond ik het wel jammer dat sommige stukken in het verhaal nogal traag verliepen. Daardoor had ik het gevoel dat er niet zoveel gebeurde en dat we pas tegen het einde aan echt antwoorden kregen. Tenslotte vond ik het verfrissend dat het boek helemaal niet om de liefde draaide, maar meer gericht was op een donker politiek spel. Al met al heb ik erg van het verhaal en zijn unieke atmosfeer genoten en geef ik het 3,5 sterren. Ik kijk uit naar deel 2!

Meer recensies van S.E.A