Een boek vol sfeer

SillySam 26 oktober 2023
Dit boek dompelt je vanaf het begin onder in een bijzondere sfeer. Het boek geeft een boeiend beeld van het leven in Wenen aan het eind van de 19e eeuw en het leest heel prettig. Het brengt een aantal bijzondere hoofdfiguren tot leven die redelijk uniek zijn. Zoals een doodgraver die als een wetenschappelijk onderzoeker noteert wat hij waarneemt aan de doden die hij begraaft. Het verhaal is interessant en naast spanning is er ook ruimte voor fijne humor. Ik heb enorm genoten van de sfeer die dit boek achterliet. Het vervolg, “De ogen van Osiris”, is even aangenaam en ademt dezelfde sfeer. In mei 2024 zal er een derde titel verschijnen: ”De moord in de crypte”. Ik hoop dat veel mensen deze boeken zullen ontdekken en dat Meulenhoff meer boeken van Pötzsch zal gaan uitgeven want hij is er in geslaagd een herkenbare eigen stijl toe te voegen aan de wereld van de thrillers. Oliver Pötzsch komt uit een Beierse beulsdynastie. Op zijn website kun je lezen wat hij over zijn voorvaderen heeft achterhaald. (https://oliver-poetzsch.de/die-welt-der-henker/ )

Meer recensies van SillySam