vermakelijk en treurige hedendaagse realiteit

sophiemein 09 december 2023
In het boek zijn de consequenties van het verspreiden van juice over anderen, het hoofdonderwerp. Ondanks dat de inspiratiebron Yvonne Coldeweijer is en in die zin niet origineel an sich is, heeft het boek mij geboeid, vermaakt en aan het denken gezet.

Vreemdgaan, stiekem vlees eten of only fans aanmaken. Het is niet altijd goed, maar laat een buitenstaander hier niet over oordelen. Je weet immers de reden niet en het is een “probleem” van hem/haar of met zijn of haar partner.

Door sociale media, juice platformen en programma’s als boulevard komen BN’ers al snel onder een vergrootglas. Niet elk gedrag moet worden goedgekeurd, maar waar bemoeien wij ons mee? Het zijn immers ook normale mensen met gevoelens. Normale mensen doen daarnaast ook niet alles perfect . Natuurlijk moet vreemdgaan of een verslaving niet worden goedgepraat, maar laten we niet over andermans situatie oordelen. In het boek komt dit ook duidelijk naar voren, en de harde realiteit hoe je iemand echt werkelijk kapot kan maken, zonder dat het een mogelijk probleem is binnen de relatie of voor de rest van de wereld.

Het boek zet je aan het denken, terwijl het toch op een leuke, luchtige en ook soms sexy manier wordt verteld. Het heeft me geamuseerd en tot denken aangezet. De conclusie die ik kan trekken is: Juicekanalen en sociale media pagina’s zijn enerzijds leuk om te volgen, maar kunnen anderzijds ook giftig zijn en veel negatieve en verdrietige gevolgen hebben.

Een leuk boek als cadeautje voor de roddelaar van kantoor of gewoon voor je moeder of vriendin.

Meer recensies van sophiemein