Leuk om te lezen, leuk om te toveren.

StudioMoSa 07 oktober 2019
Het overkomt ons allemaal wel eens..., bang zijn, niet? Bang om alleen te zijn, bang in het donker, bang van een spin, ... Heksje Marieloes is bang om te vliegen. Dat is niet zo handig als heks en ze houdt het dan ook heel goed geheim. Tot ze niet anders meer kan. Daarom probeert ze een toverdrank te maken zodat ze nooit meer bang is. Maar dat loopt helemaal fout.

Het proces waar Heksje Marieloes doorgaat om haar angst te overwinnen, is heel herkenbaar voor kinderen. Eerst ontkennen en verbergen, dan proberen om een oplossing te zoeken, al is het niet echt de juiste oplossing, uiteindelijk het besef dat ze niet bang hoeven te zijn en zo de angst overwinnen.

Het boek bevat ook nog een aantal leuke recepten met kruiden. Marieloes is namelijk een kruidenheks. Je kan samen met je kinderen deze receptjes maken, ze zijn heel gemakkelijk met ingrediƫnten die iedereen steeds heeft.

Dit boek is een aanrader voor kinderen tussen 3 en 6 jaar.