Beklijvend!

Supermamake 06 april 2017
Deze historische roman neemt je mee naar het Nederlandse vissersdorp huizenin het begin van de 20ste eeuw alwaar het hoofdpersonage Marrie leeft samen met haar moeder en zusjes.
Het boek start met het kaderen van Marries armoedige bestaan. Als oudste van zeven dochters probeert ze moeders zoveel mogelijk te ontlasten na vaders dood.
Wanneer Marrie hals over kop verliefd wordt op Lammert neemt haar hele leven een drastische wending....
De gedetailleerde beschrijvingen van de werkzaamheden en dagindelingen van die tijd voeren je echt mee, doordat alles beschreven is door de ogen van de hoofdpersonages voel je je ook echt betrokken in het verhaal maar ik moet toegeven dat het boek me niet meteen van hoofdstuk één te pakken had.Het is pas wanneer Marrie verliefd wordt op lammert maar hij met zijn vissersboot in een storm terecht komt dat het verhaal me daadwerkelijk gegrepen heeft en me niet meer losliet tot het einde.
Dit boek is zéér zeker de moeite waard om te lezen!

Meer recensies van Supermamake