svd-3536 02 januari 2007
Boek over "übermensch" Brian Newman. Wie zich verwacht aan spetterende actie met Newman als de 'Arnold Schwarzenegger' van dienst, komt bedrogen uit.
Toch is het boek zeer de moeite waard. In het begin is er het psychologisch steekspel tussen psychiaters en Newman dat zeer heeft weten te boeien; en daarna, als hij terug op vrije voeten is, deed het boek mij een beetje denken aan de film (en boek) The Bourne identity: Hoofdpersonage die achtervolgd en opgejaagd wordt door de halve natie en toch iedereen te vlug af is door z'n genialiteit en fysieke kwaliteiten.
Bij momenten vond ik het boek beetje warrig, voor de rest echter geen slecht woord. Een vrij origineel onderwerp, degelijke plot en boeiend van begin tot einde.

Meer recensies van svd-3536