Oppervlakkig verhaal met veel fouten

Tassie 22 juli 2022
Dat het boek gaat over een onbekend verhaal over wat er met de inwoners van Guernsey gebeurde tijdens WOII is één van de weinige positieve punten van de boek. Het boek is chaotisch geschreven, springt van de hak op de tak en is gebaseerd op de gebrekkige herinneringen van de toen nog piepjonge schrijver. Of het daaraan ligt of niet, er zitten veel tegenstrijdigheden in en dingen die niet helemaal kloppen met de werkelijkheid. Daarnaast staan er heel veel fouten in m.bt. jaartallen, bv. dat de aanslag op Hitler in juli 1940 was. Ik neem aan dat het een typfout is, maar wel een hele storende. Naast deze grove fout staan er nog veel meer van dit soort jaartalfouten in. Ook staat het boek vol met taalfouten. Dit is misschien eerder de vertaler of de uitgeverij aan te rekenen en niet de schrijver, maar van de andere kant past het wel bij het verder chaotische verhaal. Al met al geen aanrader, er zijn betere boeken.

Meer recensies van Tassie