Ik heb het boek 'Ergens waar je niet wilt zijn' van Brecht Evens gelezen. Het gaat over het dagelijks leven. Er gebeuren dingen dat iedereen soms wel eens meemaakt of gaat meemaken. Zoals naar de kapper gaan, gaan feesten en one night stands.

In het begin is er een feestje waar de populaire Robbie niet aanwezig. Robbie is in een andere discotheek met andere mensen. Hij komt iemand tegen en gaat er uiteindelijk mee naar bed. Het meisje verwachtte meer, maar voor hem was 1 keer genoeg.

Ik vind het een speciaal boek om te lezen. Met alle verschillende kleur tinten en tekeningen is iedere pagina een verassing. Er wordt in het artikel ook verwezen naar de sobere pagina's die de dialogen benadrukken. Er wordt vooral gepraat in het boek over sociale thema's zoals populariteit en en mechanismen die daarover beslissen en met Evens' leeftijd verbonden worden.

Ik had wel even moeite om de context te verwerken. Het was niet altijd even duidelijk over wat het juist ging in het begin. Ook is het zonder tekstballonnen of omkadering dus is het soms moeilijk om te weten waar je eerst moet naar kijken en welke zin je eerst moet lezen. De zinnen zelf zijn soms ook anders verwoord dan in normale boeken. Maar na het lezen heb ik nog eens door het boek gebladerd en kwam de boodschap meer en meer over.
Ik ben geïnteresseerd in nog boeken van Brecht Evens en vind dat er mooie betekenissen achter schuilen.

Reacties op: Ergens waar je niet wilt zijn.

Ergens waar je niet wil zijn - Brecht Evens