Toffe afsluiting

Toen ik het tweede deel in deze trilogie uithad, wist ik even niet wat ik erna moest lezen. De cliffhanger was bizar en ik kon niet wachten op het derde en laatste deel in dit drieluik. Inmiddels is hij verschenen én heb ik hem uit. Dit is wat ik ervan vond:

Ik moet eerlijk toegeven dat ik in tegenstelling tot de eerste twee delen, niet direct in dit verhaal zat. Dat komt doordat het verhaal vanuit veel verschillende perspectieven wordt verteld, daar moest ik weer even aan wennen, helemaal omdat ik niet meer precies wist wie sommige personages waren. Gelukkig duurde het niet heel lang voor ik wel in het verhaal zat. Vanaf een hoofdstuk of 8 zat ik er echt lekker in en kon ik het boek niet meer wegleggen. Dit komt mede door de vlotte maar beeldende schrijfstijl van Mona Kasten. Ze schrijft redelijk luchtig, terwijl er toch zware onderwerpen aan bod komen in het verhaal. Dit zorgt naar mijn mening juist voor een fijne balans, en zorgt voor dat stukje extra diepgang.

Wat me na het lezen van de drie boeken vooral is opgevallen, is de groei van de personages met name Ruby, maar ook personages zoals James en Lydia ontwikkelen zich enorm door de boeken heen. Je ziet ze als lezer echt groeien. Ook dit is gedaan op een fijne en natuurlijke manier.

Dit laatste deel had alles weer; spanning, romantiek en de nodige drama. Ik vond de Terugkeer naar Maxton Hall College in ieder geval een erg goede afsluiting van een toffe trilogie!

Wat ik wel zou willen aanraden is dat je (mocht je de eerste twee delen nog niet gelezen hebben) de boeken direct achter elkaar aan leest, zodat je niet uit het verhaal raakt. Mocht er een erg lange tijd zitten tussen het lezen van de delen in raad ik aan om de eerste delen nog opnieuw te lezen. (Dat is natuurlijk absoluut geen straf, want de eerste twee boeken waren al net zo tof als deze!)

De Maxton Hall trilogie is een aanrader voor iedereen die van Romantiek, Drama en vriendschap houdt!

Beoordeling: 4/5

Meer recensies van thereadingtwinsnl