Stevie is één van mijn all time fav personages!!

Mile High is nou zo’n boek wat ik enorm vaak op mijn TikTok Foryou page voorbij heb zien komen. Iedereen (die ik in ieder geval voorbij zag komen) was en is laaiend enthousiast over dit boek. Met dat soort boeken ben ik dan eigenlijk altijd bang om eraan te beginnen, aangezien ik dan vaak erg hoge verwachtingen heb, die realistisch gezien niet altijd gehaald worden. Mile High is nou het perfecte voorbeeld van een boek dat mijn verwachtingen wél gehaald heeft. Sterker nog, dit boek heeft mijn verwachtingen helemaal overtroffen!

Ik zat eigenlijk vanaf het eerste moment in het verhaal. Ik had al vanaf de eerste bladzijde door dat Stevie één van mijn lievelingspersonages zou worden. Ik kreeg gelijk. Ik herken veel van mezelf terug in Stevie, waardoor het verhaal nog meer binnenkwam. Sommige van haar struggles herken ik, maar ook hoe ze dingen aanpakt. Ze was goed uitgewerkt en groeit als personage tijdens het verhaal ook enorm. Zanders, de MMC (Male Main Character), vond ik ook een ontzettend leuk personage om over te lezen. Hij voegt de nodige portie humor toe aan het verhaal.

De schrijfstijl van Liz Tomforde is vlot en beeldend. Dit zorgt ervoor dat je lekker snel door het boek heen gaat. Het boek is wel vrij dik, maar toch voelt dit tijdens het lezen niet zo. Enkel op het einde vond ik het verhaal een beetje langdradig worden; ik denk dat ditzelfde verhaal ook in honderd bladzijdes minder verteld had kunnen worden.

Wat ik erg leuk vond was het vlieg en sport aspect aan dit verhaal. Doordat Stevie sterwardess is in het vliegtuig van de Chigago Raptors, het ijshockeyteam waar Evan Zanders speelt. Hierdoor heb je dat stukje forced proximity (waar ik absoluut fan van ben in boeken!) én het ijshockey aspect waar veel lezers van gaan houden.

Al met al heb ik enorm genoten van Mile High. Als ik TikTok moet geloven is het tweede deel, The Right Move, Wat in Juni verschijnt bij Love Books, nog beter. Ik kan in ieder geval niet wachten om het tweede deel te lezen!

Beoordeling: 4.5/5

Meer recensies van thereadingtwinsnl