Wat een einde!

Een week geleden las ik Totale Chaos van Olivia Lewis. Dit is wat ik ervan vond:

Totale Chaos is eigenlijk een spin-off van de King serie, en ondanks dat de schrijfster je wel aanraadt om eerst die serie te lezen, heb ik toch deze als eerst gelezen. Ik had helemaal niet het gevoel dat ik stukken informatie miste, je kan hem dus naar mijn mening prima als eerst lezen!

Het boek las heel makkelijk en snel weg, ik had hem in een avondje uit. Dit komt mede door de schrijfstijl van Olivia Lewis; ze heeft een hele makkelijk te volgen schrijfstijl. Dit vond ik erg fijn.

De personages zijn ontzettend goed uitgewerkt. Ik leefde mee met Sophia, en ik had echt een hekel aan Mason. Ik vond de vriendinnen van Sophia echt superleuk, helemaal richting het einde van het verhaal.

Ik had wel soms het gevoel dat Sophia beschreven werd als een klein kind, terwijl ze een vrouw van twintig is. Dit kan ook komen doordat ze wat met haar docent krijgt, dat het voor mij persoonlijk daardoor zo aanvoelt.

Het einde vond ik GE-WEL-DIG! Het was een heel krachtig einde, het was zeker mijn favoriete deel van het boek!

Sophia ontwikkelt zich gedurende het verhaal heel goed. Ze leert voor zichzelf opkomen en ze leert haar angsten overwinnen (met hier en daar wat hulp natuurlijk).

Het boek had ook nog eens een goede spanningsopbouw waardoor het verhaal niet te eentonig of saai werd, ik wilde door blijven lezen.

Al met al vond ik Totale Chaos een erg goed boek, en is het zeker een aanrader! ik ben zeker benieuwd naar de volgende delen uit deze serie!

Meer recensies van thereadingtwinsnl