Zon, niet bepaald het zonnigste boek

Theresia 01 juli 2020
Guilty pleasures, zo zie ik de boeken van Lucinda Riley een beetje. Dus ook Zon opgepakt. Hetzelfde recept als de andere boeken in de 7 zusters reeks: het is het verhaal van één van de zussen, Electra, waarbij je "zapt" tussen haar eigen verhaal en de historie van haar voorouders. De voorgeschiedenis is nog het interessantst, het verhaal van Electra zelf - drank, drugs, filthy rich en een vreselijke bitch - nog onwaarschijnlijker, ook qua verloop, dan dat van haar zussen. IRL eindigt zo'n dame in de goot en/of voorgoed in een verslavingskliniek.
Riley komt ermee weg: ondanks alle overdrijving, extreme uitweidingen waardoor het boek drie keer dikker is dan noodzakelijk etc. was het boek zo uit. Maar voor mij hoeft er geen vervolg te komen: ik ben nu wel klaar met die zussen. En met Riley.

Meer recensies van Theresia