Het voorlaatste deel in de glazen troon serie! Het einde is nabij!

Tine 29 augustus 2020
Ik heb elk boek van de glazen troon serie met spanning en heel erg veel nieuwsgierigheid en plezier verslonden. Maar Sarah.J.Maas is dan ook de koningin van de plots twist. In dit voorlaatste deel reizen Chaol en Nesryn naar de torre cesme op zoek naar genezing en mogelijke bondgenoten in de strijd tegen Erawan. Nadat Choal tijdens het gevecht tegen de koning van Adarlan gevaarlijk gewond is geraakt en hierbij paraplegisch is geworden ( verlamd tot boven de heupen). We leren Chaol en Nesryn beter kennen en beide vechten niet enkel tegen demonen van buitenaf maar worden ook geconfronteerd met hun eigen demonen binnenin. Ze moeten zichzelf onder ogen durven zien en zichzelf leren vergeven en accepteren. Maar dat lijkt moeilijker dan gedacht. Ik vindt het voorlaatste deel dan ook het mooiste deel uit de glazen troon serie! Omdat het vol metaforen zit en ook dit deel vol van plots twist is vergeven. Chaol en Nesryn krijgen ook eindelijk hun zo verdiende " Happy End" . Het is fijn te mogen aanschouwen hoe de personages volwassen worden en veranderen doorheen de serie. Maar helaas komt aan alles een einde en ik kan niet wachten om te ontdekken hoe dit verhaal zal eindigen.

Meer recensies van Tine