Prachtig debuut

Valerie Vaes 29 juli 2019
Blauw is een prachtige roman die het hart van elke lezer zal veroveren. Een van de sterkste punten van dit boek zijn zonder twijfel de sterke en vooral realistische hoofdpersonages. Olivia staat heel nuchter in het leven, maar beseft maar al te goed hoe moeilijk het voor haar is haar verleden met zich mee te blijven dragen. Zeker omdat ze het niet tegen haar huidige vriend durft vertellen. Enkele ontmoetingen zetten haar leven op zijn kop en de emoties die door haar heen gaan hierdoor zijn elke seconde voelbaar en levensecht.

Het geheim dat ze al jaren met zich meedraagt blijft lange tijd onbekend voor de lezer. Hierdoor heb je een informatieachterstand, maar blijf je wel steeds doorlezen omdat je absoluut wil weten wat er met haar is gebeurd. De realiteit is schokkend en treft je als lezer met een mokerslag. De pijn, het verdriet en het afscheid zijn zo voelbaar waardoor je echt met Olivia meeleeft.

Hoewel het verhaal heel wat rauwe en negatieve emoties bevat, zijn er ook tal van lichtpuntjes om van te genieten zoals de vriendschap tussen Olivia en Ella en natuurlijk het prachtige laatste hoofdstuk, waar ik helaas nog niets over kan zeggen natuurlijk.

Van begin tot eind is Blauw een schitterend verhaal, met ups en downs zoals het leven zelf. Herkenbaar, emotioneel en zo realistisch dat je Olivia in je hart sluit. Dit is een boek dat je gelezen moet hebben!

Meer recensies van Valerie Vaes