Succesvol deel twee

Valerie Vaes 04 april 2020
Na Upgrade bleven we als lezer met veel vragen achter: wie ziet er achter Rémi aan? Waarom? En wat zijn de geheimen van de andere bijzondere personages? In het tweede boek geeft Lara Reims slechts spaarzaam antwoorden en hoewel je als lezer het gevoel hebt dat je steeds dichter komt bij een ontknoping, je blijft met nóg meer vragen achter waardoor je deel drie liefst nu al zou willen lezen.

De wereld van het Creodroom en de bijna ontelbare mogelijkheden spreken in dit vervolg nog steeds tot de verbeelding. Ook de ethische vragen die de personages zich daaromtrent stellen, dragen bij tot het realisme van de wereld. In het Creodroom is het namelijk mogelijk bepaalde ziektes te genezen die wij op dit moment nog niet kunnen verhelpen. Is het dan eerlijk dit medicijn enkel te gebruiken in het Creodroom? Langs de andere kant is het misschien verstandiger te wachten tot het medicijn optimaal is zodat de behandeling ook zo gericht mogelijk kan verlopen. Je ziet en voelt als lezer de tweestrijd en de dilemma’s die hierdoor ontstaan en dat maakt van de personages echte mensen, met gedachten en gevoelens.

Hoewel het lichtjes frustreert dat Reims nog steeds geen vragen beantwoordt, blijft vooral nieuwsgierigheid overheersen. De verwachtingen voor het derde boeken liggen ondertussen hoog en een climax waarbij de spanning tot het hoogste niveau wordt gedreven kan bijna niet uitblijven… Uitkijken naar het voorjaar dus, want dan mogen we het derde en laatste deel verwachten bij Hamley Books: Home zal de trilogie hopelijk afsluiten met een ongekend hoogtepunt!

Lara Reims zorgt met Black-out opnieuw voor een boeiend sciencefiction verhaal met een wereld die blijft verbazen en boeien. Je kan als lezer enkel met een bonzend hart wachten op het ultieme slotstuk.

Meer recensies van Valerie Vaes