indrukwekkend

wiesjexxx 26 april 2020
Wat een indrukwekkend boek! Ik heb het in twee dagen uitgelezen.
Arjan van Essen schrijft in korte, prettig leesbare zinnen en hoofdstukken. Deze hoofdstukken wisselen tussen een jonge en oudere Parre. Dat vond ik in het begin wat lastig leesbaar, omdat er niet boven het hoofdstuk staat aangegeven in welke tijd dit is. De schrijfstijl is sober, wat op een afstand. Maar soms komt het juist daardoor extra indrukwekkend over. Het kleine jongetje wat door zijn achtergrond een uitzondering is in de klas en het dorp, gepest wordt. Het dubbelleven wat hij later leidt. Ik vroeg me steeds af: hoe lang houd je dit nog vol? Wanneer gaat het mis?
Wat ik me wel afvraag: in dit boek is Parre ongetrouwd. Ik lees dat Arjan van Essen zelf wel getrouwd is en kinderen heeft. Ik vraag me af: hoe is het voor zijn gezin geweest om te leven met iemand die zo lang een dubbelleven heeft geleid? Hoe bouw je dan vertrouwen weer op? Mogelijk komt er nog eens een boek over dit thema?

Meer recensies van wiesjexxx