Hou je van geschiedenis en Australië, dan is dit een boek wat je gelezen moet hebben

Wills 02 augustus 2020
Een boek wat meerdere personen volgt.
De oorspronkelijke inwoners, aboriginals, hun kijk op het land voordat de kolonisten Australië overnamen. Met verhalen over hun "way of life" hoe ze een zijn met het land. Het zelfde land wat hun alles geeft wat ze nodig hebben.
Het verhaal begint ook in Cornwall, Engeland. Susan al van kinds af aan bevriend met een toekomstige graaf Jonathan. Uit deze vriendschap onstaat liefde die niet mag.
We volgen Jonathan op zijn reizen over de zeeën naar tahiti en uiteindelijk het verre nieuwe land.
Susan die uiteindelijk gedwongen word te trouwen met Ezra, ze krijgen samen vijf kinderen. Billy haar broer die niet op het rechte pad kan blijven en uiteindelijk gepakt word en veroordeeld word tot deportatie naar Botany Bay
Jaren later staat Suzans eerste liefde weer voor haar neus, dit is niet zonder gevolgen. Ezra besluit zijn gezin te redden en besluit met gezin en al naar het verre Botany Bay af te reizen.
Zo komen zij als eerste kolonisten, samen met de eerste honderden gevangen aan in Botany Bay.
Een verhaal met gevaren, gruwelijkheden, spanning, emotie en de opbouw van een nieuw land en wat dat allemaal te weeg brengt bij iedereen. 1ste deel in een trilogie.

Meer recensies van Wills