Ondersteboven van Cecilia

WilmaEekman 31 oktober 2019
Wie wil nu niet op pad met Cecilia Ondersteboven?
Het is een misverstand om te denken dat dit een verhaal is om rustig in je luie zetel te lezen. Welnee, je wil mee doen. Pardoes in haar wereld kruipen, die overigens verre van perfect is. Dorp wordt Scheefdorp. De M-dingen hakten alle bomen om. Gruwelijk! Hier geen ondeugende elfjes of prinsen en prinsessen. Het zijn levensechte personages met dezelfde kwalijke kantjes als, eh, M-dingen. Cecilia jaagt haar eigen utopie na. Alles draait om de zoektocht naar haar overleden man, haar lieve Casper Carolus Praet. Kus-kus! Onderweg krijgt Cecilia Koekoeksklok (echte naam, Cecilia Evarista Hemelsoen Potenbloem) hulp én tegenwerking van Boeran, de Spinozaatjes, Felix De Wolf, Opper-Tilia, Capra Steenbok, mevrouw Aranea…Die namen alleen al! En ook de illustratrice heeft zich met zichtbaar plezier in de personages ingeleefd.
Hoe onvolmaakt en tegelijkertijd mooi ook, het einde valt een klein beetje tegen. Ik wil namelijk geen einde.
Bij deze solliciteer ik alvast naar een miniem bijrolletje in één van de volgende delen.