Geweldig herkenbaar

Yana P 29 augustus 2020

In dit boek wordt er een voorstelling gedaan van 101 alledaagse levensvragen. Er komen verschillende thema’s aan bod, zoals de dagelijkse routine, volwassen zijn, relaties … Het boekje bevat weinig tekst, maar er wordt gebruik gemaakt van diagrammen die bestaan uit deze alledaagse voorwerpen.

Zelf ben ik een enorme overanalyseerder, dus vond ik dit boekje ideaal voor mij. Ik was dan ook heel benieuwd hoe ze al deze levensvragen ging samenvatten in een boekje van 135 pagina’s. Toen ik dan door het boekje bladerde, vond ik dat ze de essentie goed heeft samengevat. Sommige diagrammen waren gemakkelijk om te begrijpen, over andere heb ik dan weer wat langer moeten nadenken. Over het algemeen vond ik ze ook herkenbaar en kon ik me er wel in vinden. Wat ik heel leuk vind, is dat de diagrammen bestaan uit de voorwerpen waarover ze gaan. Zo bestaat een diagram over haarspelden, daadwerkelijk uit haarspelden opgebouwd. De thema’s die in dit boekje worden aangekaart, gaan van relaties tot huishoudelijke vragen. Kortom, bijna alle dilemma’s komen aan bod!

In dit boek gaat het niet zozeer over de antwoorden op deze levensvragen, maar hoe ze in kaart worden gebracht op een originele manier. Het is een leuk boekje om door te bladeren en te lachen met herkenbare vragen. Ideaal als geschenk voor iemand of om zelf te lezen en even stil te staan bij al de dingen waarbij we overanalyseren.

Meer recensies van Yana P