Leuk kinderboekje

Yana P 29 augustus 2020

Amadeo is bestuurder van de Kusttram. Hij houdt van de verrassingen en de liefde op zijn tram. Hij helpt dan ook graag de liefde een handje. Door zijn tram bepaalde manoeuvres te laten uitvoeren, zorgt hij ervoor dat mensen dichter naar elkaar toe komen en opeens… kus! Hij doet zijn beroep heel graag, maar spijtig genoeg moet hij binnenkort met pensioen. Wat gebeurt er dan met de tram en de verliefde koppeltjes?

Amadeo heeft drie manoeuvres bedacht om mensen dichter bij elkaar te brengen, maar die lijken niet bij iedereen te werken. Toch vindt Amadeo altijd een manier om hen bij elkaar te brengen. Op een speelse manier maken we kennis met Amadeo en zijn plannen om verliefde mensen bij elkaar te brengen. Het is een grappig verhaal vooral bedoeld als voorleesboek, daar sommige woorden te moeilijk zijn voor kinderen om te lezen, maar het is leuk voor de ouders om dit boek voor te lezen.

De Kusttram is een hardcover en een groot boek, ideaal voor de kleine kinderhandjes om te helpen de pagina’s om te slaan. Er worden niet al te veel woorden gebruikt, maar de prentjes erbij zijn leuk om het verhaal te helpen visualiseren. Het boekje is geen opvoedboek waaruit kinderen kunnen leren, het is eerder bedoeld als ontspanning voor zowel kind als ouder. Dus kinderen, je weet maar nooit wanneer je de tram pakt dat de bestuurder je helpt je ware liefde te vinden.

Meer recensies van Yana P