Goed debuut, maar nog werk aan

Yana P 29 augustus 2020

Elodie is geboren in India en is op jonge leeftijd geadopteerd door een Belgisch gezin. Wanneer haar adoptieouders sterven in een auto-ongeluk, zoekt ze troost bij haar vriend Liam en gaat ze met hem samenwonen. Elodie begint dan te twijfelen of dit leven voor haar is weggelegd. Op een nacht komt ze via een droom terecht in een magische wereld, waar ze kennis maakt met de betoverende Jonah. Beetje bij beetje komt ze meer te weten over deze magische wereld en welke rol ze hierin speelt.

Het begin van het verhaal was lastig om in te komen. Alles gebeurde bijzonder snel en er werden niet veel details vrijgegeven. Sommige zinnen waren voor mij niet duidelijk en moest ik meerdere malen opnieuw lezen. Na een tijd vertraagde het tempo van het verhaal en kon ik beter volgen. Het verhaal werd aangenamer en fantasierijker. M.C. Cools heeft hierin een realistische fantasiewereld gecreëerd met leuke verwijzingen naar de ‘echte’ wereld.

M.C. Cools is zelf geboren in India en geadopteerd door Belgische ouders. Ze heeft dan ook Elodie gebaseerd op zichzelf. Terwijl Elodie moet doorgaan als een jonge twintiger, komt ze bij mij veel jonger over. Ze heeft van alles schrik en in haar relatie met Jonah komt ze in haar acties ook zeer jeugdig over. De rest van de personages vond ik wel goed uitgewerkt.

De levensscepter is het debuut van M.C. Cools. Je merkt in het begin dat het wat zoeken was, maar na een tijdje vlot het verhaal en is het een leuk fantasieboek. Ze heeft een mooie magische wereld neergepend met een leuk avontuur. Spijtig dat het hoofdpersonage me niet helemaal lag, maar aan fantasie ontbreekt M.C. Cool niets!

Meer recensies van Yana P