Mijn favoriete thriller!

Yana P 29 augustus 2020

In Honderd kamers vindt Emma een dagboek in het landhuis waar ze woont. Samen met haar zus Robin probeert ze te achterhalen waar het boekje vandaan komt en wat er juist in staat. Daarnaast volgen we Sophie, haar man en hun twee kinderen die hun intrede doen in datzelfde landhuis. Sophie is ervan overtuigd dat haar man een enorm geheim met zich meedraagt. Wat ze niet weet, is dat dat geheim het einde kan betekenen van haar relatie.

Psychologische thriller is een zeer goede benaming voor dit boek. Het verhaal kruipt in je hoofd en laat je nog enkele dagen erna niet los. Je ervaart de situatie vanuit twee verschillende personages, maar je komt er snel achter dat niets is wat het lijkt.

Honderd kamers is het debuutboek van Maxime Paredis en is direct een schot in de roos. Zijn schrijfstijl is meeslepend en spannend tot de laatste zin. Langzaam maar zeker worden we op de hoogte gebracht van de gestoorde gebeurtenissen die zich in deze thriller afspelen. Je voelt dat de twee verschillende verhalen met elkaar verbonden zijn, maar het was tot op het einde dan ook een mysterie. Ik had het dan ook echt niet zien aankomen. Ieder hoofdstuk laat hij eindigen met een teaser waardoor je als lezer niet kunt stoppen met lezen.

Ik kon me geen beter debuut voorstellen van deze schrijver. Dit boek heeft alles waar een psychologische thriller om draait. De spanning was zeker te voelen en men kreeg de ene plottwist na de andere te verwerken. Ik denk dat ik een nieuw favoriet boek heb gevonden!

Meer recensies van Yana P