Al even verrukkelijk vervolg

Yana P 29 augustus 2020

Tyrant is de titel van het tweede deel uit de Kingserie. Doe is erachter gekomen wie ze echt is en begint zich zaken van vroeger te herinneren. Als ze terugkeert naar haar vroegere leven, ontdekt ze wat ze allemaal heeft moeten achterlaten. Wanneer ze dan besluit om te trouwen met haar vroegere vriendje om niet alleen haar maar ook King te redden, komen er duistere geheimen naar boven. Wie vertelt er haar de waarheid? En wie kan ze nog vertrouwen?

Na het eerste deel van King moest ik direct verder lezen. Dit boek bevat dan wel iets minder actie dan het eerste deel, het beantwoordt wel veel vragen die ik had. Als lezer komen we stukje bij beetje te weten wie Doe is en wie de mensen zijn in haar vroegere leven. Naarmate het boek vordert, komen we het hele verhaal te weten over wat er gebeurd is met Doe. Het einde was dan ook een hele verrassing voor mij. Ik had het totaal niet zien aankomen!

Ook dit keer lezen we het verhaal afwisselend vanuit het perspectief van Doe en King. Wederom zorgt dit voor een zeer aangename leeservaring en leest het boek heel vlot. Omdat we enkel lezen vanuit hun perspectief, komen we ook alleen maar iets te weten op het moment dat de personages dit zelf te weten komen. Hierdoor wordt er een bepaalde spanning gecreëerd, omdat je als lezer voelt dat er iets zit aan te komen.

Na dit tweede deel Tyrant voelt de serie compleet aan. Ik zou het niet erg vinden mocht er een derde deel komen, maar ik heb op al mijn vragen antwoord gekregen. De Kingserie bestaat uit twee geweldige boeken en is een echte aanrader voor liefhebbers van 50 tinten grijs, vergelijkbaar, maar dan wel met meer spanning. Het is een vlotte combinatie van een new adult en een thriller, twee van mijn favoriete genres. Ik heb er echt van genoten!

Meer recensies van Yana P