Uniek debuut

'Onze eindeloze dagen' beschrijft de jeugd van Peggy. Ze woont bij haar vader en moeder die zich midden in een huwelijkscrisis bevinden. Haar vader, een extreme survivalist, neemt haar mee in een bizar plan. Hij doet Peggy geloven dat de wereld niet langer bestaat en dat zij samen de laatste twee overlevenden zijn. Jaren lang is haar vader de enige persoon met wie Peggy haar leven deelt.

Hoewel het even duurde voor de personages en het verhaal me echt te pakken hadden, liet het me op een gegeven moment niet meer los. Ik werd meegezogen in de belevenissen van Peggy, die zover van mijn realiteit afstaan dat ze een bizar en fascinerend plot vormen. Fuller schrijft beeldend waardoor je regelmatig het gevoel hebt dat je er bij bent. Ik verdronk bijna in het verhaal.

Door de wisselingen in perspectief, toen en nu, leer je langzamerhand steeds meer te begrijpen. Gelukkig laat Fuller niet teveel informatie ineens los, waardoor je continu in spanning zit. Hoe loopt dit af? Het einde maakte een diepe indruk op me. Ik moest er echt even van bijkomen.

Claire Fuller heeft een jaloersmakend debuut geschreven, wat ik door haar schrijfstijl en de onderwerpen die ze aanspreekt zeer uniek vind.

Meer recensies van Yvette van der Roest