12 maanden groente

Wanneer is welke groente op haar best? We weten het nauwelijks. Nochtans levert elk seizoen een ander assortiment van groenten, die dan vol vitaminen en smaak zitten. Seizoengebonden eten is niet enkel goed voor je gezondheid, maar ook voor het milieu en je portemonnee.
In dit boek vind je 43 seizoengroenten met een veelvoud aan eenvoudige recepten en bereidingen. Zowel gezonde klassiekers als vergeten groenten krijgen een plaatsje. Van schorseneren en savooiekool met pesto, radijsjes met courgette in de wok tot pikante selder met rozijntjes: met deze creatieve recepten breng je dagelijks groenten op je bord – snel, eenvoudig en toch telkens anders!
Met de handige groentetabel in dit boek kun je snel opzoeken in welke maanden iedere groente het lekkerst is. Stem je voedselkeuze bovendien af op je bloedgroep voor een positieve invloed op je lichaam én geest. De overzichtelijke bloedgroepen-groentetabel helpt je op weg.
Hilde Demurie is voedingsconsulente. Ze raadt haar klanten aan om véél groenten te eten, en niet alleen ter wille van de ‘lijn’.  Bij Davidsfonds Uitgeverij verschenen eerder al 100 x groente en Vrolijk gezond.

Is 12 maanden groente het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op 12 maanden groente