Vrolijk gezond aan tafel

Vrolijk gezond aan tafel

Door de werking van je lichaam te respecteren kan je wonderen verrichten! Met de juiste voeding en goede levenshouding kan je zowel preventief als curatief je gezondheid een boost geven. Hilde Demurie promoot drie gezondheidspijlers:

1. Het zuur-base-evenwicht: op ons bord moet dagelijks 80% basisch-vormende voeding en maximaal 20% zuurvormende voeding liggen. Basevormende voeding bestaat uit vooral groenten, rijp vers of gedroogd fruit, kruiden(thee) en bronwater met een pH van minstens 7 en een droogrest lager dan 500. Alle andere voeding is zuurvormend.

2. De juiste voedselcombinatie: onze maag is geen betonmixer. Voor een optimale spijsvertering moet je de juiste voedselcombinaties kiezen. Dus geen eiwitrijke voeding met koolhydraatrijke voeding combineren, op enkele uitzonderingen na.

3. Voedselkeuze volgens je bloedgroep: in dit boek vind je een uitgebreide lijst met voedingsmiddelen die wel of niet geschikt zijn voor je bloedgroep. Ga ermee aan de slag!

Dit is geen écht puur kookboek. De recepten bieden inspiratie om makkelijk dagelijks gezond te koken. Het is ook geen dieetboek, maar wel een gids voor een gezonder voedingspatroon met respect voor de werking van je lichaam, met een ideaal gewicht als aangenaam gevolg. Start er nu mee en al na enkele dagen zal je het verschil al voelen!

Hilde Demurie is voedingsconsulente voor welvaartsziekten. Na jarenlang onderzoek en veel praktijkervaring bundelt ze in dit boek haar kennis over de relatie tussen voeding, gezondheid en gemoedstoestand. Met vele praktische tips om je lichaam en geest op een lekkere, gezonde én vooral gemakkelijke manier te verwennen!

Is Vrolijk gezond aan tafel het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vrolijk gezond aan tafel