Luister een fragment

VN:

13 uur

Gelezen 872 Aan het lezen 12 Wil ik lezen 194 Favoriet 81 Recensies 64
Thrillers & Spanning Artikelen 8 Newsroom 1 Lijsten 5 Spots 11 Hebban 1000 709   Topics 0

Wanneer een Amerikaanse rugzaktoeriste in Kaapstad verdwijnt en politici in paniek raken over het beschadigde imago van de stad, krijgt inspecteur Benny Griessel de taak om de jonge vrouw terug te vinden. De keuze voor Benny is allesbehalve oncontroversieel, want zijn alcoholprobleem is alom bekend, en zijn carrière is na 25 jaar bij de politie nagenoeg tot stilstand gekomen. Maar de zaak van het verdwenen meisje biedt hem een kans om nog een keer te laten zien waarom velen binnen de politie en de politiek hem als een ware legende beschouwen. Benny heeft slechts dertien uur de tijd om de jonge vrouw terug te vinden, om twee moorden op te lossen en om tussendoor zijn jarenlange ervaring over te dragen op de volgende generatie misdaadbestrijders, die afkomstig zijn uit alle etnische groeperingen die het nieuwe Zuid- Afrika rijk is. Dertien uur om een complot te ontrafelen dat een bedreiging blijkt te vormen voor het hele land?

Literaire thriller
A.W. Bruna fictie
07 mei 2012
20 mei 2014

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Greet Braem

Sander (Hebban Crew) Hebban Crew

Zenuwslopend tempo, interessante personages

door: Sander (Hebban Crew) 1 like

Driemaal is scheeprecht... De Zuid-Afrikaanse thrillerschrijver Deon Meyer maakte in 1999 voor de eerste keer zijn intrede in de Nederlandse boekhandel. Twee boeken verschenen er bij uitgeverij Van Buren, maar de uitgever ging ter zielen. Vijf jaar na de verschijning van het tweede, en tot dusver...

Reacties op: 13 uur