333 dingen om over te schrijven

Gelezen 2 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 0
Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

Geen idee waar je moet beginnen met schrijven? Heb je last van een writers block of krijg je maar geen inspiratie voor nieuw werk? Dit boek krijgt je weer aan het schrijven! Je vindt er honderden schrijfopdrachten, perfect als warming up voor een nieuwe roman of novelle, om je verbeelding weer op gang te helpen of om je handspieren te laten wennen aan de bewegingen van het zetten van woorden op papier. De opdrachten kunnen een flinke uitdaging zijn - bijvoorbeeld een verhaal schrijven met alleen maar woorden van 1 lettergreep, of een alfabetverhaal waarbij elke zin moet beginnen met de volgende letter uit het alfabet, beginnend met A. Kies een schrijfopdracht, overweeg een aantal mogelijke scenario's en schrijf dan ongeveer een kwartier door zonder onderbreking. Als je tijdens het schrijven geblokkeerd raakt: schakel dan over op een van de andere zintuigen (zien, horen, ruiken, voelen, proeven) of verander het perspectief van laag naar hoog, van dichtbij naar ver weg, van verticaal naar horizontaal of diagonaal; of overweeg een van de vijf journalistenvragen: wie, wat, wanneer, waar, waarom.

Stripboeken
Cadeauboeken algemeen