Aan doodgaan dachten we niet

Gelezen 24 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 15 Favoriet 3 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 1 Top25's 3   Topics 0

Een jongetje springt in de gracht om zijn pingpongbal te redden. Een mislukte kunstenares staat op het dak van een verzorgingsflat en herbeleeft een bijna dodelijk ongeluk. Een jonge man gaat dwars over een spoorlijn liggen om erachter te komen of hij nog wil leven.
Met vaste hand schildert Gerda Blees in dit debuut een wereld waarin mensen tot het uiterste gaan om de werkelijkheid naar hun hand te zetten. De tien verhalen in Aan doodgaan dachten we niet bevatten zulke verbluffende, beeldende en ritmische zinnen dat ze het zouden verdienen om te worden ingelijst.
‘Als lezer móét je wel kijken, je ziet het gebeuren. Met pakkende beelden weet Gerda Blees een sfeer uitstekend neer te zetten. Een bijzondere stiliste.’ Jury Nieuw Proza Prijs Venlo

Literatuur & Romans , Korte verhalen

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

VictorDLV Hebban Recensent

Bijtend, beklemmend, duister: zet je schrap voor Gerda Blees

door: VictorDLV 3 likes

Alleen al om het verhaal 'Kleine mis' is dit boek de moeite waard. Solenelle, die zo mooi kan zingen. Solenelle, die zich uithongert tot ze instort.

"Heilig. Heilig is ons beeld van Solenelle, gedragen en omhuld door sanitair, zoals het afgenomen lichaam van de zoon in de schoot van de maagdelijke...

Reacties op: Aan doodgaan dachten we niet