Aan het einde van de wereld

Rank 4998 Gelezen 806 Aan het lezen 21 Wil ik lezen 810 Favoriet 101 Recensies 29
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 3 Spots 20 Hebban 1000 247   Topics 0

1974. Ernt Allbright keert terug uit Vietnam, waar hij krijgsgevangene was – een ervaring die hem psychisch heeft beschadigd. Als hij zijn zoveelste baantje kwijtraakt, neemt hij een impulsieve beslissing: hij verhuist met zijn gezin naar Alaska. Zijn dertienjarige dochter Leni, die zich staande probeert te houden ondanks de stormachtige, moeilijke relatie van haar ouders, hoopt dat een nieuw thuis ook een nieuw begin kan betekenen. Haar moeder is bereid alles te doen voor de man van wie ze houdt, zelfs als ze hem moet volgen naar het einde van de wereld.

Aanvankelijk lijkt Alaska alles te zijn waarop ze hoopten; ze worden er opgenomen in een kleine gemeenschap van sterke, onafhankelijke pioniers. Maar als het winter wordt en een maandenlange duisternis over de staat neerdaalt, verslechtert Ernt’s toch al kwetsbare psychische toestand. Het gezin moet alles op alles zetten om de uitdagingen buiten én binnen de muren van hun huis het hoofd te bieden.

De pers over Aan het einde van de wereld

‘Een meeslepend verhaal over een gezin, met goed uitgewerkte personages en een boeiende beschrijving van het leven in het Alaska van vijftig jaar geleden.’ People
‘Een epische, sfeervolle roman over het vermogen om het ondenkbare te verdragen.’ Real Simple magazine
‘Hannah brengt de schoonheid en het gevaar van Alaska’s natuur tot leven. Ze schetst een overtuigend beeld van een gezin in crisis en een gemeenschap op de drempel van grote veranderingen.’ Booklist
‘Het landschap is ontoegankelijk en guur, maar de jonge heldin leert het te aanvaarden. Lezers zullen smullen van het intelligente verhaal over de onbreekbare band tussen een moeder en haar kind.’ Library Journal
‘Hannah toont op prachtige wijze hoe liefde, dood en geboorte de complete cirkel van het leven vormen.’ RT Book Reviews

Literatuur & Romans , Feelgood
Populaire fiction algemeen
Boekerij
02 oktober 2018
02 oktober 2018

Sanne de Graaf Hebban Recensent

Een pageturner

door: Sanne de Graaf 3 reacties 4 likes

De jaren zeventig. Nadat de vader van Leni in Vietnam heeft gevochten en daar werd gegijzeld, is hij nooit meer de oude geworden. De oorlog heeft hem getekend en niet alleen met littekens op zijn lichaam. Nachtmerries teisteren hem en het gezin. Hij kan het ene moment de liefhebbende vader en...

Reacties op: Aan het einde van de wereld