Achterland

Gelezen 32 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 77 Favoriet 3 Recensies 5
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 1 Top25's 2   Topics 0

1893. Nora is een standvastige vrouw die op de terugkeer van de mannen in haar leven wacht: haar echtgenoot, die op zoek is gegaan naar water voor het opdrogende huishouden, en haar zoons, die zijn verdwenen na een fikse ruzie. Nora zit ongeduldig haar tijd uit met haar jongste zoon, die ervan overtuigd is dat er een mysterieus dier rond hun huis sluipt.
Lurie is vogelvrij verklaard en wordt achtervolgd door geesten uit het verleden. Hij ziet verdwaalde zielen die iets van hem willen en de enige manier om dat te ontlopen is een expeditie door het Westen.
In het wetteloze, droge en ruige achterland van Arizona kruisen deze twee levens elkaar.

Signatuur
22 oktober 2019
22 oktober 2019

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Eindeloze wildernis

door: Anne Oerlemans 2 reacties

Téa Obreht (1985) debuteerde met de bestseller De tijgervrouw van Galina (2010). Obreht werd geboren in Belgrado en woont sinds haar twaalfde in de Verenigde Staten. In 2011 werd haar debuut bekroond met de Orange Prize for Fiction, in hetzelfde jaar verscheen de Nederlandse vertaling. Achterland, ...

Reacties op: Achterland