Achterland

Achterland

Rank 138 Gelezen 4 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 52 Favoriet 1 Recensies 3

1893. Nora is een standvastige vrouw die op de terugkeer van de mannen in haar leven wacht: haar echtgenoot, die op zoek is gegaan naar water voor het opdrogende huishouden, en haar zoons, die zijn verdwenen na een fikse ruzie. Nora zit ongeduldig haar tijd uit met haar jongste zoon, die ervan overtuigd is dat er een mysterieus dier rond hun huis sluipt.
Lurie is vogelvrij verklaard en wordt achtervolgd door geesten uit het verleden. Hij ziet verdwaalde zielen die iets van hem willen en de enige manier om dat te ontlopen is een expeditie door het Westen.
In het wetteloze, droge en ruige achterland van Arizona kruisen deze twee levens elkaar.

Signatuur
22 oktober 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 24,99 Bestel het e-book € 7,99

Lezerswaarderingen

Artikelen over Achterland

Meer artikelen

Lees verder

Hebban recensie

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Eindeloze wildernis

door Anne Oerlemans op 28-11-2019

Téa Obreht (1985) debuteerde met de bestseller De tijgervrouw van Galina (2010). Obreht werd geboren in Belgrado en woont sinds haar twaalfde in de Verenigde Staten. In 2011 werd haar debuut bekroond met de Orange Prize for Fiction, in hetzelfde jaar verscheen de Nederlandse vertaling. Achterland, de in Amerika langverwachte tweede roman van Obreht, veroverde meteen een plek op de New York...

Lezersrecensies (2)

Mijn boek van het jaar

door: Aleid Pluvier 1 like
Lees dit vooral in het Engels. Niet makkelijk maar absoluut de moeite waard.

Het wonderbaarlijke verhaal over een kameel

door: smitaki3 1 like
Kamelen in Amerika? Ja, ze waren er en zwierven gedurende een korte periode zelfs rond in het wild. Midden negentiende eeuw importeerde het leger een aantal kamelen om militairen door onbewoonde, dorre en ruige streken te helpen. De eerste 33 kamelen van het Amerikaanse Kamelen Korps kwamen op 14...
ebook